Miért érdemes Pythont tanulni?

Egyre népszerűbb az 1989-ben, Guido Van Rossum által létrehozott Python programozási nyelv. Hogy miért? Mert könnyen tanulható, hatékony, mindenféle rendszeren elfut és sokoldalú.

Olvasd el, hogy milyen sok területen használják!

A webfejlesztők azért szeretik, mert az általuk használt szabványokat, protokollokat (HTTPS, FTP, SSL, JSON, XML) a Python nyelvben már előre megírt könyvtárak támogatják. Nem nekik kell nulláról megírni az e-mail küldést és hasonlókat.

Arról nem is beszélve, a Django és Flask nevű webes keretrendszerek szintén Python alapúak. Ezekkel gyorsan és a biztonsági elvárásoknak megfelelően lehet egyszerűbb és összetettebb weboldalakat készíteni.

Rendszergazdaként is sok helyen találkozhatsz vele, pl. virtuális gépek menedzselésére szolgáló rendszereket is írnak ebben. Vagy akár egy egyszerű script megírására is használhatod.

Web Scraping Applications – igazából nem is tudom, hogy lehetne ezt magyarul leírni. Az a terület, amikor a webről szedünk össze egy csomó adatot: ár-összehasonlító oldalak, ingatlanos gyűjtőoldalak, állásportálok, ahol összegyűjtik több különböző hirdetési oldal adatait, stb.

Kutatók, fizikusok, csillagászok is használják, ez utóbbiak pl. a spektroszkópiai adatok feldolgozása során.

Igazából a tudósok is általában sok adat feldolgozására veszik igénybe a Pythont. Az adatbányászat (Data Mining vagy Data Science) hasonlóan nagy mennyiségű adatból nyer ki információt, de inkább nagyvállalati, céges környezeteben. Ehhez is vannak Python-alapú könyvtárak, mint a Pandas és a NumPy. Az adatok grafikus megjelenítését is támogatják könyvtárak, mint a Matplotlib és a Seaborn.

Talán a legismertebb terület a mesterséges intelligencia (AI), az arcfelismerés, képfelismerés. Ebben szinte verhetetlen a Python. Rengeteg könyvtár van ehhez a területhez és szinte napról napra születnek újak. A már említett Pandas, NumPy itt is használható vagy a Scikit-Learn.

Mobilprogramozáshoz ott a Kivy Python keretrendszer.

Játékfejlesztésre is alkalmas, a PySoy egy 3D-s játékmotor, vagy ott van a pyGame.

A játékoknál is fontos a grafika, de nem csak ott. A desktop alkalmazások grafikus, ablakos felületének (GUI) elkészítéséhez is vannak Pythonban könyvtárak, mint a Tkinter, a Kivy vagy a wxWidgets.

A játékok része a zene- és a videólejátszás. Nem meglepő, hogy erre is vannak Python alapú alkalmazások és könyvtárak, mint a TimPlayer és a Cplay.

És még pár terület: tesztelés (pl. Selenium), üzleti alkalmazások (e-kereskedelem, ERP=vállalatirányítási rendszer), CAD alkalmazások (Computer Aided Design).

Elmondhatjuk, hogy az IT-n belül bármerre nézel, ott a Python. Szóval ezzel a nyelvvel nem foghatsz mellé.

Egyébként tudod, hogy ezt a nyelvet nem a kígyóról (piton) nevezték el? Vajon honnan jött a Python név?